Jeśli stracisz kartę na skutek kradzieży czy zagubienia, pełna odpowiedzialność spada na Ciebie. Podpisując z bankiem umowę o użytkowanie karty, ponosisz odpowiedzialność za transakcje nią wykonane. Co w takim razie zrobić w przypadku utraty?

1. Zastrzeż kartę

Kiedy tylko zorientujesz się, że karty nie ma, powinieneś jak najszybciej ją zastrzec:

  • telefonicznie w Centrum Kart: tel: +48 61 856 52 78 (czynne całą dobę)
  • osobiście w dowolnej placówce Podkarpackiego Banku Spółdzielczego

Telefoniczne zgłoszenie utraty karty, Klient ma obowiązek potwierdzić pisemnie w placówce Banku, która wydała kartę w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia.

Pamiętaj! Jeśli straciłeś kilka kart, każdą musisz zastrzec oddzielnie.

2. Bank przyjmuje dyspozycję

Od tego momentu żadna transakcja cię nie obciąża, a pełną odpowiedzialność przejmuje bank. Jeśli wcześniej wykupiłeś odpowiednie ubezpieczenie, możesz wydłużyć odpowiedzialność banku np. do 24 godzin przed utratą karty.

3. Udaj się na policję

Jeżeli straciłeś kartę w wyniku kradzieży lub napadu, koniecznie zgłoś się na policję. Dokument potwierdzający zgłoszenie tego faktu na policji może być bardzo potrzebny, m.in. w przypadku ubiegania się o świadczenie przysługujące z tytułu ubezpieczenia kart płatniczych.

4. Pamiętaj

W przypadku utraty karty za granicą, po skontaktowaniu się z lokalnym ośrodkiem VISA, możesz zwrócić się o awaryjną wypłatę gotówki lub kartę zastępczą (dostępną w bankach uczestniczących w systemie VISA).

5. Złóż wniosek o nową kartę

Szeroki wybór z jedenastu kart Podkarpackiego Banku Spółdzielczego pozwoli Ci wybrać kartę odpowiednią dla siebie!